1. MoneyStore.pl
  2. >
  3. >
  4. Profil w mediach społecznościowych zadecyduje czy otrzymasz pożyczkę?

Profil w mediach społecznościowych zadecyduje czy otrzymasz pożyczkę?

Wpływ na decyzję o przyznanie chwilówki ma wiele czynników. Jednak czy na decyzję pożyczkodawcy może mieć wpływ profil w mediach społecznościowych osoby wnioskującej o pożyczkę?

Bez BIK
Dla bezrobotnych
Bez BIK
Dla bezrobotnych
Od 18 lat
Z komornikiem
Dla studentów
Dla emerytów
Bez zaświadczeń
Na dowód
Online
Solcredit – opinie i informacje
Ocena: 2.9 (ilość ocen: 8)
Pożyczasz:
1000 zł / 30 dni
Oddajesz:
1000 zł
Łączny koszt pożyczki: 0 zł | RRSO: 0%
Wydłużenie spłaty
Koszty nieterminowości
Dodatkowe informacje
Bez BIK
Dla studentów
Bez BIK
Dla studentów
Dla emerytów
Na dowód
Online
Kuki.pl – opinie i informacje
Ocena: 3.2 (ilość ocen: 6)
Pożyczasz:
1000 zł / 30 dni
Oddajesz:
1000 zł
Łączny koszt pożyczki: 0 zł | RRSO: 0%
Wydłużenie spłaty
Koszty nieterminowości
Dodatkowe informacje

Nie tylko dane z BIK

Firmy pożyczkowe – ze względu na dużą konkurencję na rynku – zmuszone są do prawdziwej walki o klienta. Dlatego kluczowe znaczenie mają nie tylko warunki proponowanych ofert pożyczkowych, ale również czas wydawania decyzji o przyznaniu zobowiązania czy pozyskiwanie wiarygodnych informacji o potencjalnym kliencie. Obecnie dane z rejestrów biur gospodarczych są często niewystarczające do zbadania wiarygodności klienta. Tym bardziej że wielu pożyczkodawców oferuje w standardowej ofercie pożyczki bez BIK. Dlatego też firmy pożyczkowe sięgają do innych źródeł informacji o swoich klientach. W dobie wszędobylskiej elektroniki znalezienie informacji nie tylko o statusie finansowym, ale również o poziomie życia czy zainteresowaniach danej osoby nie jest wcale trudne.

Naprzeciw potrzebom millenialsów

Poszukiwanie dodatkowych źródeł informacji podyktowane jest również wymogami pewnej grupy klientów firm pożyczkowych. Ze względu na fakt, że z chwilówki mogą skorzystać coraz młodsze osoby, a pożyczka bez historii kredytowej nie jest obecnie problemem, coraz częściej szybkimi pożyczkami interesuje się tzw. pokolenie millenialsów. Kim oni są? To młodzi, świadomi swoich praw klienci, których codziennym kanałem komunikacji jest internet i media społecznościowe. To właśnie te drugie stanowią coraz częściej dla pozabankowych firm pożyczkowych wiarygodne źródło informacji o potencjalnych pożyczkobiorcach. Pożyczkodawcy, chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom tej wymagającej grupie klientów, poszukują różnych źródeł wiedzy na ich temat, aby móc przystosować w pełni ofertę do ich wyrafinowanych oczekiwań i usprawnić proces pożyczkowy.

Niski poziom weryfikacji

Powodem poszukiwania dodatkowych informacji na temat młodych pożyczkodawców jest również niski poziom pozytywnych decyzji pożyczkowych dla tej grupy klientów. Ze względu na częsty brak historii kredytowej lub nieposiadanie stałych dochodów zgodę na przyznanie pożyczki dostaje średnio 13% wnioskujących młodych pożyczkobiorców. Biorąc pod uwagę fakt, że miesięcznie w całej Europie o pożyczkę wnioskuje ok. 9 mln millenialsów, to poszukiwanie innych wiarygodnych źródeł danych na ich temat jest na wagę złota. Dlatego też pożyczkodawcy zaczęli brać pod uwagę profile klientów w mediach społecznościowych oraz śledzić ich zachowania w internecie.

Pożyczka za wiarygodny profil w Social Media?

Oczywiście samo przejrzenie profilu klientach w social mediach nie wystarczy pożyczkodawcy do tego, aby wydać pozytywną decyzję o przyznaniu zobowiązania. Profil w Social Media jest jedynie częścią pozyskanych danych na temat młodego pożyczkodawcy. Wraz z pozostałymi danymi zaczerpniętymi w sieci są podstawą gruntownej analizy silnych i słabych stron konkretnej osoby w kontekście klienta instytucji pożyczkowych. Analiza tych danych pozwala nie tylko na zweryfikowanie wiarygodności potencjalnego pożyczkobiorcy, ale również na zaproponowanie oferty chwilówki dopasowanej do indywidualnych potrzeb wymagającego klienta.

Rosnący w siłę FinTech

Analiza mediów społecznościowych i zachowań klientów w sieci są jednym z narzędzi FinTech. Ta branża wykorzystująca w analizie profili klientów nowoczesne narzędzia rośnie z roku na rok w siłę. W samej Polsce rynek w tej branży osiąga poziom 856 mln euro. Dlaczego FinTech staje się tak popularny? Przede wszystkim na możliwości, jakie stwarza. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi instytucje finansowe nie tylko są w stanie zgromadzić dane o swoich klientach z innych źródeł niż biura informacji gospodarczej, ale również mają możliwość zebrania ich w bardzo krótkim czasie, co pozytywnie przekłada się na czas weryfikacji wiarygodności klienta. Oczywiste jest, że w przypadku szybkich pożyczek kluczowy jest czas, w jakim można pozyskać dodatkową gotówkę. Dzięki nowoczesnym narzędziom weryfikacyjnym zaakceptowanie wniosku pożyczkowego może zająć dosłownie kilkanaście minut.

Z dystansem do korzystnych promocji

Ze względu na coraz większe zainteresowanie młodego pokolenia szybkimi pożyczkami, pożyczkodawcy kuszą młodych coraz ciekawszymi promocjami. Jednak każdy pożyczkobiorca – bez względu na wiek – powinien podchodzić z odpowiednim dystansem do składanych mu propozycji. Konkretna promocja jedynie z pozoru może być atrakcyjna. Jedynie dokładnie wczytanie się w jej regulamin i zapoznanie ze szczegółowymi kosztami da pewność, czy przedstawiane warunki są rzeczywiście opłacalne. Oczywiście dla żyjących w ciągłym biegu młodych czytanie drobnego druku regulaminu jest niezwykle czasochłonne. Dlatego dla ułatwienia warto skorzystać z porównywarki pożyczek, która w jednym miejscu przedstawi wszystkie istotne informacje na temat zobowiązania. Mellanialsi znajdą w niej nie tylko informacje o dostępnych wariantach pożyczki, ale również o dodatkowych kosztach oferty (wynikających np. z przedłużenia terminu spłaty czy zwłoki w regulowaniu zobowiązania). Dzięki porównywarce wybór najlepszej oferty będzie jeszcze łatwiejszy.

Profil w mediach społecznościowych zadecyduje czy otrzymasz pożyczkę?
Ocena: 5 (ilość ocen: 1)

Dodaj komentarz

avatar